老親介護に悩む30~60代の方へ
老親介護ねっと[老人ホーム編]
トップ 老人ホームの選び方 介護関連ニュース 新規オープンホーム情報 老人ホーム取材レポート お問い合わせ リンク集 Q&A

こんにちはゲストさん。会員登録(無料)して質問・回答してみよう!

解決済みの質問

よろしくお願いします

I'm a 15 year old trans guy in high school. I came out to my parents earlier last year (which was unbelievably terrifying) and they seemed okay with it at the time. Except, well, now things are a bit different.

First off, when I first came out to them they refused to let me go by a different name, since my birth name is technically unisex. Even after I explained to them that since it's only ever been used femininely for me and therefore causes all sorts of bad feelings, they wouldn't budge. I figured, whatever, I can deal with it until I get my name officially changed.

Their pronoun usage has been... questionable. They still won't use my actual pronouns for more than a sentence even after I correct them.

Their pronoun usage has been... questionable. They still won't use my actual pronouns for more than a sentence even after I correct them. の意味と解説をよろしくお願いします

投稿日時 - 2018-02-15 06:37:13

QNo.9429220

困ってます

質問者が選んだベストアンサー

Their pronoun usage has been... questionable. They still won't use my actual pronouns for more than a sentence even after I correct them. の意味と解説をよろしくお願いします

男性なら he、 his、 him、女性なら she、 her、 her を使います。ところが下記のようだ、と言う意味でしょう。

「彼らの代名詞の使い方は妙だ、私が間違いだ(例えば he でなくて she だ)と直しても、一文章先ではまた元に戻って、私の正しい代名詞を使おうとしない」

投稿日時 - 2018-02-15 06:59:16

お礼

ご回答ありがとうございます

投稿日時 - 2018-02-15 08:47:53

ANo.1

このQ&Aは役に立ちましたか?

0人が「このQ&Aが役に立った」と投票しています

回答(2)

ANo.2

あなたのHNにはなんだか見覚えがあるのですが,いつも風変わりな英文について尋ねてませんか(笑)?

trans guy の意味がちゃんと取れてますか? 英語版Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Trans_man
の説明を引用すると:A trans man (sometimes trans-man or transman) is a man who was assigned female at birth.

出生時は外性器形状から女性とされたが,中身は男性。trans は transgender の略です。だから,友人たちが自分を代名詞 he で呼ぶか,she で呼ぶか混乱しているということ。

投稿日時 - 2018-02-15 08:05:08

お礼

ご回答ありがとうございます。ネットでアメリカ英語を中心に読んでいます

投稿日時 - 2018-02-15 08:49:26